Bir işi yapış tarzı işin kalitesini, müşterinin memnuniyetini, pazardaki
konumunu belirleyen önemli unsurlardandır...
Bir işin yapılış tarzı, uslüp, yiğidin yoğurt yiyişi,
yiğidin karpuz kesişi......
Herşeyin otomatik paketleme makinalarında paketlenip, birbirinden farkı olmayan standart paketler halinde raflarda yerlerini almazdan önceki dönemlerde şöyle bir olay yaşanmış;
Küçük bir kasabada, aynı sokakta karşılıklı iki bakkal varmış.
İkisi de aynı yerden aldıkları, aynı ayçiçeğini aynı fiyata satıyorlarmış.
Gel gör ki biri yok satarken, diğerinin malı elinde kalıyormuş.
Bu iş yıllaaarca sürmüş.
Gün gelmiş her ikisi de emekli olmuş.
Bir gün kahvede otururlarken satamayan emekli bakkal, satana sormuş;
- " Yahu arkadaş, merakımdan çatlayacağım. Bak artık ikimiz de unumuzu eledik, eleğimizi duvara astık. Rakip filan değiliz. Bitti " demiş.
" Sen ne yapıyordun da yok satıyordun, mallar benim elimde patlarken? Farkımız neydi? Bu işin sırrı nedir Allah aşkına ? "
- " Çok basit " demiş diğeri gülümseyerek,
" Ben teraziye önce el alışkanliğı ile istenenden biraz azını koyup üstüne yavaş yavaş ilave ediyordum; Sen ise önce fazlasını koyup sonra da yavaş yavaş üzerinden alıyordun, alan satandan daima umar, müşterinin teraziden geri aldığın o ufacık miktarda gözü kalıyordu, sana gönül koyuyordu " demiş.
" Sonuçta aynı malı aynı fiyattan ve aynı miktarda sattığımız halde mal senin elinde kalıyordu "
Bir işi yapış tarzı işin kalitesini, müşterinin memnuniyetini, pazardaki konumunu belirleyen önemli unsurlardandır.
Herşeyin otomatik paketleme makinalarında paketlenip, birbirinden farkı olmayan standart paketler halinde raflarda yerlerini aldıkları dönemde, insanlar bu otomatik makinaların hızına ayak uydurmak zorunda kalıp makinalaşıp, nesneleşiyorlar.
Satış noktaları, marketler, belli standartlarda copy-paste zincirleşiyor.
Tüketiciler de sosyo-ekonomik ve kültürel olarak belli tüketim grupları oluşturarak kümeleniyor, ortak tüketim kalıpları oluşturuyorlar.
Paketler copy-paste zincirlerle belli tüketim gruplarına ulaşıyor, globalleşiyoruz.
Modus operandi artık şirketlerin müşteriyle temas kuran, müşteri algısını etkileyen arayüzü.
Herşeyin otomatik paketleme makinalarında paketlenip, birbirinden farkı olmayan standart paketler halinde raflarda yerlerini almazdan önceki dönemlerde şöyle bir olay yaşanmış;
Küçük bir kasabada, aynı sokakta karşılıklı iki bakkal varmış.
İkisi de aynı yerden aldıkları, aynı ayçiçeğini aynı fiyata satıyorlarmış.
Gel gör ki biri yok satarken, diğerinin malı elinde kalıyormuş.
Bu iş yıllaaarca sürmüş.
Gün gelmiş her ikisi de emekli olmuş.
Bir gün kahvede otururlarken satamayan emekli bakkal, satana sormuş;
- " Yahu arkadaş, merakımdan çatlayacağım. Bak artık ikimiz de unumuzu eledik, eleğimizi duvara astık. Rakip filan değiliz. Bitti " demiş.
" Sen ne yapıyordun da yok satıyordun, mallar benim elimde patlarken? Farkımız neydi? Bu işin sırrı nedir Allah aşkına ? "
- " Çok basit " demiş diğeri gülümseyerek,
" Ben teraziye önce el alışkanliğı ile istenenden biraz azını koyup üstüne yavaş yavaş ilave ediyordum; Sen ise önce fazlasını koyup sonra da yavaş yavaş üzerinden alıyordun, alan satandan daima umar, müşterinin teraziden geri aldığın o ufacık miktarda gözü kalıyordu, sana gönül koyuyordu " demiş.
" Sonuçta aynı malı aynı fiyattan ve aynı miktarda sattığımız halde mal senin elinde kalıyordu "
Bir işi yapış tarzı işin kalitesini, müşterinin memnuniyetini, pazardaki konumunu belirleyen önemli unsurlardandır.
Herşeyin otomatik paketleme makinalarında paketlenip, birbirinden farkı olmayan standart paketler halinde raflarda yerlerini aldıkları dönemde, insanlar bu otomatik makinaların hızına ayak uydurmak zorunda kalıp makinalaşıp, nesneleşiyorlar.
Satış noktaları, marketler, belli standartlarda copy-paste zincirleşiyor.
Tüketiciler de sosyo-ekonomik ve kültürel olarak belli tüketim grupları oluşturarak kümeleniyor, ortak tüketim kalıpları oluşturuyorlar.
Paketler copy-paste zincirlerle belli tüketim gruplarına ulaşıyor, globalleşiyoruz.
Modus operandi artık şirketlerin müşteriyle temas kuran, müşteri algısını etkileyen arayüzü.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder